Veelgestelde vragen

Maak je voor elke klus een offerte?
Dit is afhankelijk van het soort werkzaamheden en de grootte van de klus. In veel gevallen volstaat een prijsindicatie per telefoon of e-mail en krijg je een factuur voor de gewerkte uren en gebruikte materialen (dit wordt ook wel werken op regiebasis genoemd).

Breng je kosten in rekening voor het uitbrengen van een offerte?
Als een offerte nodig is, dan is deze gratis en vrijblijvend.

Kunnen er kosten bovenop de offerteprijs komen?
Ja, als er extra dingen gedaan moeten worden waarvan vooraf niet bekend was dat deze zouden moeten gebeuren. Denk hierbij aan verborgen gebreken die pas tijdens de werkzaamheden duidelijk worden of aan meerwerk dat op jouw verzoek wordt gedaan.

Breng je voorrijkosten in rekening?
Bij kleinere klussen probeer ik klussen te combineren zodat de voorrijtijd en daarmee de kosten beperkt blijven. Bij grotere klussen (meer dan 4 uur werk) reken ik binnen een straal van 15 kilometer geen voorrijkosten.

 

Doe je alle werkzaamheden zelf?
De meeste werkzaamheden doe ik zelf maar als het gaat om klussen waarvoor ik het benodigde vakmanschap niet zelf in huis heb of als ik een paar extra handen nodig heb, dan kan de opdracht geheel of gedeeltelijk gedaan worden door bij mij bekende vakmensen. Dit bespreek ik met je voordat ik aan de klus begin en natuurlijk blijf ik dan het aanspreekpunt.

Kan ik zelf voor materialen zorgen?
Dat is mogelijk in overleg.

Kan ik zelf meehelpen aan de uit te voeren werkzaamheden?
Ja, ik help dan bij de klussen die je zelf niet alleen aankunt of aandurft. En bij al die dingen die je eigenlijk zelf zou willen doen, maar waar het gewoonweg niet van komt of waar je een paar extra handen voor nodig hebt.

Heb je tips voor onderhoud aan mijn woning?
Het is verstandig om zelf een jaarlijkse onderhoudsinspectie van je woning te doen of door mij te laten doen. Hiervoor is een controlelijst samengesteld door BouwGarant. Je kunt deze controlelijst hier downloaden.

email home